Uporabni nasveti za samozavesten in prepričljiv javni nastop

Ravno so za nami županske volitve, ko smo imeli priložnost spremljati bolj in manj uspešne javne nastope.

Predvolilna soočenja nam vedno znova pokažejo, da je na žalost ali na srečo ravno naša sposobnost javnega nastopanja tudi v poslovnem življenju pogosto ključen odločevalec, kako uspešni ali še bolje prepričljivi bomo.

Nič ne rečem in se prva strinjam, da je ključno sicer sporočilo, ki ga oblikujemo v možganih, ga ubesedimo in tako podamo naprej našim sogovornikom, občinstvu, poslušalcem, javnosti, avditoriju…

Vendar, če je sporočilo podano nesamozavestno; če se ob podajanju sporočila držimo sključeno in plaho; če se tresemo in smo zadihani, to vpliva na kontekst, v katerem naše občinstvo prejme sporočilo. Na nezavedni ravni v naših poslušalcih sprožimo dvom, ali naj sploh zaupajo našemu sporočilu, če je še kako koristno za njih, saj mi, ki ga podajamo, ne delujemo prepričani in samozavestni.

Krivično gor ali dol, takšna je realnost: ne glede na to, kako kompetentni, izobraženi ali izkušeni smo, je to premalo, da z našim govorom prepričamo javnost.

Lahko bi rekla, da mora vsak, ki se pogosto srečuje z javnim nastopanjem, če želi biti prepričljiv retorik (ključni cilj vseh javnih nastopov je večinoma ravno prepričati občinstvo v neko aktivnost), obvladati trike, ki mu lahko pri tem pomagajo, da obvlada svojo tremo in svoj komunikacijski inštrument – svoje telo (svoj glas, energijo, držo, podobo…).

Ampak bom rekla raje, vsak od nas se sooča z javnim nastopanjem, saj nam lahko vsak pomemben govor, ki je namenjen več kot 1 osebi (lahko nam zadrego in tremo povzroča celo pogovor le z eno osebo, če gre za nam pomembno avtoriteto). Vsi moramo občasno govoriti javno in svoje poslušalce ali sogovornike prepričati v pomemben projekt, idejo ali nakup.

Ko sem bila še mlajša in na začetku svoje poslovne poti, sem pogosto mislila, da se samo meni dogaja, da imam pred kakšnim večjim nastopom tremo: mislila sem namreč, da mi bo razneslo srce od utripanja, ko sem šla na televizijo ali na radio podati kakšno izjavo ali preden sem začela s kakšnimi svojimi predavanji in delavnicami ali celo pred videointervjuji.  Danes po vseh teh letih in pogovorih s številnimi znanimi osebnostmi, kot so na primer moja današnja sogovornica Saša Einsiedler ali moj nekdanji šef dr. France Arhar ali različni znani igralci, pevci ali voditelji, vem, da ima čisto vsak nekaj treme pred nastopom.

To je nekaj popolnoma naravnega, normalnega in koristnega. Zato naš cilj ni, da bi se treme popolnoma znebili. Ker je to praktično nemogoče. Pa tudi nepotrebno. Pomembno je le, da znamo tremo obvladati oziroma jo obrniti v svojo korist.

Kako to najhitreje, najlažje in najbolj uspešno narediti, pa nam razkriva naša današnja sogovornica Saša Einsiedler, znana televizijska in radijska voditeljica, komunikacijska trenerka, svetovalka, mediatorka in predavateljica.

 

 

S Sašo Einsiedler, ki ima za sabo že dolgo kilometrino javnih nastopov, sva tako predebatirali ključne trike, ki nam omogočijo, da nastopimo prepričljivo in uspešno.

Pogovarjali sva se o najpomembnejši taktiki, ki ima največji vpliv na uspešnost nastopa – da smo občinstvu všeč in da jih prepričamo v svoje argumente.

Še posebej zanimiv je bil njen nasvet, kako odreagirati, če te nekdo spravi v zadrego pred kamero, množico, javnostjo.

Prav tako nam je Saša Einsiedler razkrila, kako sama obvladuje tremo, ter nam zaupala neprijeten pripetljaj, ki se ji je zgodil na samem začetku voditeljske kariere v veliki dvorani Cankarjevega doma ob 20-letnici New Swing Quarteta, na katerega danes gleda kot zanimivo anekdoto, ki jo je dodatno otrdila.

 

Nam zaupate tudi vi kakšno anekdoto, ki se ji danes smejite, ki se vam je pripetila na kakšnem vašem javnem nastopu, pa se vam takrat ni zdela tako smešna?

 

DELI VSEBINO

DODAJ KOMENTAR

Leave a Comment

KAKO DO OBJAV V MEDIJIH

Brezplačna e-knjiga za večjo prepoznavnost v medijih

Želite, da bi mediji več pisali o vas, vašem podjetju ali vaših izdelkih in storitvah?

Naložite si e-knjigo, v kateri vam 15 izkušenih piarovcev iz uglednih podjetij in agencij podaja svoje nasvete, poglede in dolgoletne izkušnje, ki jim v vsakodnevni praksi pomagajo dosegati odmevne objave v najrazličnejših medijh (časopisih, revijah, radiju, televiziji, spletnih portali…):

  • Barbara Režek, Had
  • Edita Krajnović, Mediade
  • Igor Furst, S&T
  • Irena Pavčič, IPPR
  • Jana Lutovac Lah
  • Jelka Novak Katona, SKB banka
  • Laura Smrekar, Competo
  • Mateja Čotar, UniCredit Bank
  • Nastja Kramer, Malinca
  • Nataša Japelj, Skaza
  • Nina Orel
  • Petra Juvančič, Vzajemna
  • Sabrina Povšič Štimec, RTV Slovenija
  • Tine Lavrič, SIQ
  • Urška Ojsteršek, Petrol

E-knjiga Kako do objav v medijih vam pomaga:

  • spoznati različne vidike povečevanja publicitete s strani piarovcev, ki postavljajo temelje piara v Sloveniji,
  • pridobiti dodatne ideje za povečanje publicitete oz. pridobitev objav v medijih
  • razumeti kaj novinarje, najpogosteje prepriča, da se odločijo za objavo članka o podjetju oz. o njegovih storitvah ali izdelkih,
  • izvedeti kakšne so izkušnje drugih piarovcev, katere teme so se izkazale za najbolj odmevne, da dobijo največ objav v medijih.

    Politika varovanja zasebnosti in osebnih podatkov.